Anton Goosen gesels oor Vincent


Anton Goosen gesels oor Vincent van Rooyen
 



Ek het Vincent van Rooyen ook geken – en baie van hom gehou. Hy was ‘n goeie mens. En ‘n uitstekende uitvoerende kunstenaar. ‘n Meester van sy instrument.

Ek het hom by Hendrik Swanepoel ontmoet. Hendrik het hom “Uncle” genoem en gevoel dat Vincent verdien om ‘n eie eerste CD op die kommersiële mark te hê. Dit was ‘n verjaardaggeskenk vir Vincent. Dus het hy my gevra of ons nie ‘n verjaardagpresent vir Vincent kan maak nie. Vir die groter saak. Vincent het op Gansbaailapa kom inloer sodat ons die produksie kon bespreek. Hy was baie verras dat ek gedog het hy gaan dalk moeilik wees om mee saam te werk. Hy was allesbehalwe moeilik. Professioneel eerder. In elke opsig.

Ek het Downtown Studios vir die produksie bespreek. Destyds het hulle die modernste en beste tegniese opname-fasiliteite gebied. Hy en sy trio (Paul en Jonathan Hopper, was inge-“rehearse”. Totaal voorbereid. Die opname-ingenieur, Darryl Heilbraum, kon nie glo wat hy hoor nie. Net drie mondfluitjies: ‘n chromatiese mondfluitjie wat die tune speel (Vincent) ‘n ritme-mondfluitjie wat akkoorde speel soos op ‘n ghitaar, en die bas-mondfluitjie.

Ek het nie geweet dis moontlik om ‘n CD-album in DRIE dae op te neem en te meng nie, want gewoonlik neem dit tot drie weke en langer. Dit was amazing hoe die trio ingeoefen was. Nie net vir die CD-opname nie, maar as musikante wat jare lank mekaar ken – musikaal ken.

Hendrik het ‘n hele klomp eksemplare van Swanee laat druk in Taiwan en later jare het Vincent ‘n klomp van hulle vir JNS Musiek gegee om te versprei. Vincent se verrassing was nogal groot toe hy ‘n rekening van laasgenoemde kry ipv tantieme. Dit klink raar; veral omdat alle onkostes reeds deur Hendrik betaal was – die bookies ingesluit. (Hoe kan die boekies uit stock wees as die volledige produk verskaf was????)

‘n Jaar gelede het ek en Hugo en Johrne van ddisselblom en Hendrik afgesit Bloemfontein toe om ‘n huldigingskonsert/fondsinsameling vir Vincent te doen. Want hy het kanker gehad. Sy dogter, Vanessa, het ook die aand gesing en sy seun, Vance, doen dikwels klank vir ons in die Kaap.

Vincent het reeds geweet dat hy ‘n afspraak het met die Groot Stilte. Sy vrou is onverwags net voor dit oorlede. Hy het sy mondfluijtie daardie aand puik gespeel. En in die kleedkamer vir my ‘n joint aangebied. Ek kon my oë nie glo nie en net gelag. Maar, dit is glo goed vir kankerpasiënte.

Ons het eenkeer saam op ‘n luukse jag beland in Gordonsbaai. Die gasheer was in ‘n hofgeding en die advokaat teen die gasheer het mondfluitjielesse by Vincent geneem. Dus beland hy ook by die party so by die agterdeur in as groupie van die Vincent van Rooyen-trio wat musiek moes kom maak vir die partytjie op die jag.

Drank en nag bring kennis, het Andre P Brink, geskryf. En dis waar. Want die advokaat is toe ‘n ongure mannetjie. Een wat jou verkeerd opvryf. En na die hoeveelste quip van sy kant af, vra hy nav my reaksie: “What is your problem with me”?

En nou is die 600 woorde amper op en sal julle hier verder moet lees …

Anton Goosen

https://af.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_rooyen