Mondfluitjie-koning gaan Bloemfontein betower - Argief



Magdel Fourie

DIE kort, klein gryskop man knyp sy oë toe, klem sy hande om sy goudkleurige mondfluitjie vas en blaas. En eensklaps, soos die mitiese Fluitspeler van Hamelin, vul hy die vertrek met betowerende, sielvolle musieknote.

Vincent van Rooyen, wêreldbekende mondfluitjiespeler, het ’n ongelooflike passie vir wat hy doen. Hy speel dié musiek in vriende se huis in Bloemfontein net twee uur nadat hy bestraling ontvang het vir die gevorderde prostaatkanker waarmee hy tien jaar gelede gediagnoseer is. 

“Ek het sommer verlede week vir die personeel in die hospitaal ’n gratis konsert gehou. Nou behandel hulle my soos ’n ‘VIP’” lag hy. Van Rooyen, nou 74 jaar oud, het homself op 20-jarige ouderdom leer mondfluitjie speel, en staan nou aan die einde van ’n baie suksesvolle loopbaan waarin hy internasionale bekendheid verwerf het. Hy het in 1987 aan die internasionale mondfluitjie-kampioenskap deelgeneem en ’n derde plek behaal. Twee jaar later het hy wéér deelgeneem, en tweede gekom. “Toe ek die eerste keer op die kampioenskappe speel, kon die mense nie glo wat hulle hoor nie. Omdat ek myself leer speel het, het ek my eie styl en eie klanke ontwikkel wat nog nooit voorheen gehoor is nie,” vertel hy.

Nóú reël sy jare lange vriendin, me. Karien Jordaan van Bloemfontein wat hom op die wêreldkampioenskap met klavier begelei het, vir hom ’n welwillendheidskonsert wat op 14 Maart in die Odeion in Bloemfontein gehou word. Verskeie bekende kunstenaars saam met wie hy oor die jare gewerk het, het ingestem om op dié aand op te tree. “Ek kan dit amper nie glo nie, dit is wonderlik. Al is dit my laaste konsert, sál ek ook daardie aand speel,” glimlag hy.

Dié uiters begaafde musikant het al sowat 16 langspeelplate opgeneem, twee CD’s gesny, tydens talle radio- en televisie-uitsendings gespeel en telkemale as solis saam met die Kaapstadse en Johannesburgse simfonie-orkes opgetree, asook sy eie konserte gehou. Hy het ook ’n wêreldbekende mondfluitjie-trio saam met die broers Jonathan en Paul Hopper gevorm. Daarby het Van Rooyen ook sy eie musiek gekomponeer wat van ligte boeremusiek tot klassieke musiek strek. Van Rooyen is in Parow in die Kaap gebore, het lank in Bellville gebly, en bly nou saam met sy vrou, Annie, op Kroonstad.

https://af.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_rooyen